Monday, March 17, 2008

Peaaegu rahvarõivad lapsele / Folk costume for a child

Kuna me laps käib rahvusvahelises koolis, siis on me ellu tulnud uus nähtus - Cultural Celebrations Day. Huvitaval kombel olin ma tolle olemasolu totaalselt unustanud, kuigi ka eelmisel aastal toimus sama üritus (riik ja kool on erinevad, aga õppeprogramm sama), nii et sedakordagi olen ma ajaga jännis.

Õnneks ema mul töötab Viljandis ja saatis mulle kohe ideed kuuldes sõle, Halliste mustriga kõlavöö ja tikkimisniidid. Kahjuks saabusid tikkimisniidid alles laupäeval - õnneks kiiremini, kui lootsin. Ja kahjuks ei õnnestunud mul pastlaid kuskilt välja võluda, aga ma siiski proovin endast anda parima. Mis ma siis lapsele selga panen:
Linase hame, käisteta - 30 kraadis (tundub nahal 40) ei pane keegi rohkemat selga. Riide leidsin õnneks naturaalset valget tooni ka ja homme kohtun õmblejannaga.
Peale seome kõlavöö ja selle vahele tuleb puusapõll - jah, ma tean et nii väike laps põlle ei kanna, aga muidu oleks üldmulje ikka päris nadike.
Jalga puuvillased valged põlvikud, peale seome punutud säärepaelad - jälle cheatin, õpetuse võtsin Kihnu raamatust.
Pähe käib tutiga peapael. Tehnika on küll vale - peaks olema kirivööna tehtud, aga värvid ning muster sai õige, pronksikarva traati leidus ka kodus, nii et tuli päris korralik välja:

I'm making a folk costume from Estonia for my daughter for the school's Culutral Celebrations day. I chose clothes from Halliste region in Estonia.
I'm cheating a little, first because a six year-old shouldn't have a hip-apron (it is usually introduced in the clothing of a young girl in teenager years, more or less at the confirmation day), I have to use techniques that are somewhat different from original (the headband for instance is not made by the the exact traditional techinique, but has the right pattern and colors) and I cannot dress her in wool - for instance the stockings and skirt should be woolen. But I would like her Cultural Day costume to include as many as possible of items from Halliste (a village in Estonia) - I chose this costume because of its simplicity and because of the materials I could get my hands on.
I have already finished the tasseled headband:
tasseled headband

Lähemalt põllest
Ema saadetud lõngad:

and thanks to my mother for sending me the wool (and one silk) embroidery yarns on such a quick notice:

Embroidery yarns
Esimesed kaks tundi tikketööd puuvillasest riidel:

I got started on the hip-apron embroidery:
Halliste hip-apron - day 1
Järgmised 4 tundi nõelaga torkimist:
Halliste hip-apron day 2
Tänaseks on muster "joonistatud", homme hakkan "värvima".
Ainuke kahtlus hetkel on, et kas ma ikka jõuan mõlemad pooled teha: aega on napp 9 päeva, millest 3 olen "ära". Aaarggghhh... miks minuga alati nii juhtub?

This has about 2 hours of work in back stitch - I'm not a very fast stitcher, but I'll post pictures of my progress here shortly again. This is one of the limited time projects again - I have until 27th of March.


2 comments:

Anonymous said...

kuule, algus on küll paljutõotav! hoian Sulle pöialt ja ootan iga Su blogipostitust!

Ruudi said...

Kunagi otsisid sa foorumist kedagi, kes Leenule pastlaid laenaks.. :)
Màletan kùll, polegi emadus kogu mòistust ròòvinud,..