Thursday, June 29, 2006

Kuidas ma värvisin lõnga

Vabandan pildi kvaliteedi pärast!
Värvid on siin pildil tõesti ülevõimendatud - liiga ergud, aga umbes sellistes vahekordades ma need sain. Täitsa lõpp, aga punased toonid minu kaameraga täiega panevad mööda ja pärast on palju jupsimist töötlusprogrammis, et midagistki aru saaks, näiteks siin pildil ei andnud midagi kruttida eriti, helesinine on OK; kirsipruun on kriips liiga lilla (seda näeb vasakult teisel ja neljandal vihul esiplaanil); oranž on liiga ere ning tagumise vihu punased on sügavad; viimase vihu lilla on ka OK, aga kes loeb välja, et siin on kaks oranžitooni mängus olnud?
Igatahes, kogemus on käes - esimene ja viimane kord, kui ma nende eesti värvidega triibutada püüan. Ilgem jupsimine käis. Näpud siiani lillad, sest violett värv (mis on täiega elektrililla tegelikult) võttis mingi kuldse kihi peale ja lõng annab peale tunni ajast pesu ikka veel värvi - kuivana! Sama juhtus bordoopunasega - vähemal määral.
Rõõmsamad toonid on esimese päeva katstused (koos kerimise, lõngapesemise, värvisegamise ja keetmise-loputamisega võttis 200 gr mökerdamine aega 5 tundi - isegi mõned toonid said vähem keetmist, kui pakil nõutud ning jahutama ma neid ka ei viitsinud hakata), tumedamad teisel päeval tehtud.
Nii palju veel, et roostevabad potid said pärast kõik puhtaks, kranaikausile jäi pärast küürimist lillavirve veel mõneks ajaks ning asi ei ole seda väärt, et natukene mingit lõnga värvida. Või üritada triibutamist, terve vihu ühesuguseks võõpamiseks sobib küll.
Samas olen ma oma esimese päeva lõngadega väga rahul ja ka teise päeva lõngad mingi teise värvikombinatsioonis saavad kasutusele võetud, aga järgmiseks korraks tahaks endale sebida välismaa peeneid värve, millega lihtsa vaevaga saab lõngale värvi külge.)
Vohh.

Info ka:
Fie Vello Laumetsa villavärvid, Tallinnas saab osta: Vana-Kalamaja 1, kodutarvete poest; 9 EEKu pakike, 400gr värvimiseks.

2 comments:

KK said...

Nii et nood siis ikkagi pole värvikindlad?
Meenub paari aasta tagune suvi Ida-Virumaal ühes talus, kus Kanadast päris väliseestlanna kasvatas spets taimi, millega sai lõngu värvida. Juhtusime külla just siis, kui ta esimesi katsetusi tegi. Puupliit ja palav suvi jäävad eluks ajaks vist meelde, nagu nõiaköök oli see:). Kinnitamiseks kasutas maarjajääd ja veel oli nagu midagi. Tal oli suur a4 formaadis kodumaalt toodud raamat lausa, kust siis inspiratsiooni sai ja katsetas. Lõngad jäid värvikindlad ja jube põnevad! Värvis vihi kaupa, mitte triibikuks.
Ise olen proovinud kinnitada oblikatega, toimib! Looduslikest värvidest olen proovinud tomingamarju, väga armas toon jäi aga nende marjade korjamine oli vastik. Millegipärast meie kandi puud on kõik seda va halli võrku täis ja ma kardan putukaid-puuke jms. Aga mässamine oli seda väärt!
Sai pikk jutt aga lõngad on nii kenad, et mul hakkasid kohe mälestused peas jooksma :)

Ing. said...

Tegelikult mulle tundub, et ei anna vàrvi, aga kuna pole plaan neist pestavaid asju kududa, siis ei saagi vist teada, see vàrvi andmise probleem oli mul ainult tumesinise ja violetiga, kinnitasin ààdika ja soolaga nagu òpetuses òeldud.
Samas vàrvid on pàris àgedad, looduslikega vist nii erksaid toone ei saa ja minulgi jài loodusvàrvid korjamise-varumise taha. aga eks ma neid ka kunagi proovin.