Sunday, July 15, 2007

Inspiratsioon

Esiteks: olen eilsest Ravelry täieõiguslik liige. Juhheiii!.
***
Lõpuks ometi on mul ka midagi näidata.

Kohtusin Elisabeth Zimmermani Baby Surprise Jacket'iga esmakordselt mõni kuu tagasi. Loomulikult netiavarustes. Jätsin ta endale meelde, kui huvitava konstruktsiooniga hea disaineri kudumina, aga ei midagi muud. Kuuke tagasi, aga ostsin hullusehoos (olles äsja endale lubanud, et enne sügist mitte ühtki uut lõngakera) kaks 200grammist vihti Apuuliast pärit käsitsikedratud ning naturaalselt valget meriino lõnga. Lõngakene oli igatahes juba ise otsustaund, et temast peab tulema midagi ripskoes ja esimene idee, mis mul pähe turgatas oli EZ jakike.
Aga ma ei raatsinud osta mustrit, sest oli just parasjagu suur pakkimine ees ning pikad puhkused poleks lubanud mul sellega alustada enne sügiskuid. Tegin endale ülesandeks ise konstruktsioon välja nuputada, teades vaid, et selleks on vaja kahekordseid kahandusi ning kasvatusi. Peale kolmandat katset oli mul selge, mitu silma on vaja selja jaoks, mitu käisteks üles luua, ning kuidas kogu kaadervärk töötab, aga õige suuruse sain alles tüki hiljem kätte.
Õnneks jätkus mul püsivust. Ooo, see on lausa ime! Ja täna on põhjust edvistada.
Suur tänu inspiratsiooni ja motivatsiooni eest, EZ.

Info:
Lõng: 1,5 vihti käsitsikedratud naturaalset valget meriino lõnga Apuuliast ja Noro Silver Thaw (villa 50%, angoora 25%, nailon 25%) värvigamma nr. 09 ~15 grammi.
Vardad: 4 mm Addi ringikad
Jaki käiseid ei saa kunagi kududa täispikkuses, ilma et kuskilt silmuseid üles ei korjaks. Minu arvates oli esimene katse neid tavalisel viisil üles noppida täitsa kole, seega ei tulnud selline variant kõne allagi. Võtsin aluseks mithered square'i tehnika ning kudusin vahele ruutude rea, ja see töötas väga hästi, andes lisaruumi küünarnukkidelegi. Korjasin veel silmad ruutude servist üles ja kudusin pikad käised.
Noro Silver Thaw on päris keeruline ringpaela (I-cord) kudumiseks (karvane, ebaühtlane pind ning ebavõrdsed värvijooksud), aga siinkohal ta õigustas end igati ning on kirsiks koogil :)


P.S nüüd peaks suur pilt olema klikitav

2 comments:

Krentu said...

Fotod on äärmiselt ilusad - Sul nagu fotolavastus kohe. Täitsa uus tase käsitööesemete pildistamisel! Eriti rongi? aknast väja vaatamise foto meeldib mulle :) Kahju et need suuremaks ei lähe.
Aga minu meelest oli seda tüüpi kampsuni kudumise õpetus ühes viimastest Voguedest või oli siis Knit1-s. Igastahes ma vaatasin seda õpetust ja tekkis kohe soov proovida, et kuidas see siis ka välja tuleb. Muidugi pole ma proovimiseni jõudnud.

Ing. said...

Käisime Leenuga rongiga sõitmas jah, õnneks oli jahe ilm ja kamspun sai pildistatud :)
Tänan kiituse eest, annan õele edasi (rongis tehtud pildid tema klõpsitud).
Kusjuures, see, et Vogue's sarnase asja õpetus oli, avastasin siis, kui lahendus oli valmis nuputatud. Aga Vogue's pole täpselt sama asi, vaid variatsioon, mis mulle väga ei meeldinudki. Aga kergem oleks ehk olnud...