Tuesday, March 06, 2007

Typesetter'i sall

Viimasel ajal olen ma hakkama saanud hästi paljude valgete-kreemide kudumitega. Mõningatel põhjustel (nagu esmapresentatsiooni üllatusmoment) tõttu tulevad nad netti alles nüüd. Alustame kõige viimasest: umbes kaheksa kuud tagasi ostsin ma Vogue Knittingu sokimustri jaoks valget ja musta lõnga. Kuna täpselt lõngaparameetrid meeles polnud, siis ostsin täitsa mööda. Ja need kerad tolmlesid mul korvis. Kuni ühel päeval pani Typesetter (mu itaallannast kudusõbranna) meie itaalia keelsesse ühisblogi üles lihtsa sallimustri. Mul oli lõng ja oli vaja mingit vähe ajutööd nõudvat närvirahustuskudumit, nii ta varrastele saigi. Üks öö istusin kella neljani üleval endale korrutades, ainult üks rida veel. Kaalub 43 grammi (tegin ülejäänud seitsemga paar pitsproovilappi) ja pikkust tuli 117 cm, laiuseks 16 cm. Küsimus, mida teha kahe musta värvi keraga? Väga mõnus pehme, siidisetundega lõng on.

Parameetrid

Lõng: Ornaghi filati "Real Baby" (100% tallevilla, 50 gr = 280 mt)
Vardad: 3,75 mm
Muster: Typesetteri roheline sall

3 comments:

Krentu said...

Ma imetlen väga neid pitse. Minul seisab üks poolik haapsalu sall kapis ja kuidagi ei saa ära lõpetatud. Nii ma muudkui mõtlen, et küll on tublid inimesed, kes viitsivad pitsi kududa. Samas, mulle endale väga meeldivad igasugu pitskudumid ja ma pole mitte ennast nende kudumise osas veel maha kandnud.
See VK kampsik - jube lahe on aga ma olen ka mõelnud, et kui seda kuduma hakata, siis tuleb ennast enne häälestada nii, et "tõenäoliselt tuleb kõik üles harutada", sest ma olen ka lugenud, et nii paljud on selle kudumisega hädas ja tuleb väga suuremõõtmeline. Et siis kui tulebki harutada, pole nii maailma lõpu tunne :)

Anonymous said...

Sinu järeldus parema ja vasaku käega lõngahoidjate kohta on vist natuke ennatlik ;) Mu ema koob mõlmat moodi ja vahet ei ole, kusjuures me võime lisaks ka keset kudumist tööd ära vahetada, vahet ikka pole :)
Tutsbert

Ing. said...

Oleks see siis minu järeldus, rutasime seda siinsetel kudukoosolekutel. Kindlasti mängib suurt rolli, kuidas on kudumistugevust harjutud reguleerima. Aga paremal käel lõngahoidjatel esineb tihti kalduvust "kõvakäelisusele", sest ei liigu lõng ju kudumissuunas, vaid on nagu piduriks. Aga noh, nagu ma ütlesin, et see oleneb kudujast. Minu kudumistugevuse lõtvusele nadis hea põhja mu ema, kes lasi niikaua asju ringi kududa, kuni ma enam ei pidanud silmuseid kiskuma, vaid nad ise jooksevad lahedalt. http://www.youtube.com/watch?v=XuRLFl36tDY
Selles videos rààgitakse silmuste lòtvusest 6:30 kandis
Peaks tegelikult otsima, ehk keegi on kuskil seda "teadust" ka uurinud. Mina òppisin samuti kaht viisi kuduma, ringselt fair isle't kududes on see lausa imeline abivahend.